PODSJETNIK ZA RODITELJE PRVAČIĆA
Poštovani roditelji,
Sjećate li se kada ste polagali vozački ispit? Morali ste naučiti teoriju, praktičnu obuku i položiti rigorozni ispit, a za odgoj djeteta nije potrebna nikakva dozvola, časovi teorije i praktične obuke.Pitamo se da li je odgoj jednog malog bića važniji od vožnje automobila.
Škola roditeljstva, naravno ne postoji, ali svaki trenutak od rođenja te divne bebice pa do zrelih godina naše “bebe”, mi roditelji učimo, uvijek pripravnici, na najodgovornijem zadatku – odgoju vlastite djece. Nemamo diplomu za roditeljstvo, ali imamo bezgraničnu ljubav i volju..
Da se malo podsjetimo…
- Mame,
Ako osjećate da nećete imati energije i strpljenja sa svojim djetetom,odgodite planirane poslove, poslušajte dijete, ono Vam želi nešto reći. Dijete je važnije od čiste kuće.
- Tate,
Dijete je važnije od Vašeg posla.Ono Vas treba još desetak godina i onda ode svojim putem,. Ukoliko sada propustite najljepše trenutke, darove života i odrastanja, nećete ih moći nadoknaditi nikada. Zato podijelite kućanske poslove, napravite raspored tako da igra, druženje i lijepi momenti sa djetetom budu obavezni dio rasporeda, a sve ostalo može sačekati (veš, posuđe, prašina, popravak auta, novine i sl.).
- Zastanite u poslu kada Vam dijete ima nešto reći, saslušajte, tjelesno se spustite na njihov nivo, čučnite, uzmite u krilo, gledajte se u oči kada razgovarate. Služite se jednostavnim rječnikom, jer će Vas djeca tako bolje razumjeti. Ne okolišajte, recite djetetu tačno što mislite, šta očekujete od njega..
- Objasnite djetetu svaku situaciju koja ih očekuje i koja je nova za njih: npr. prije kupovine – da bi smanjili rizik od ispada, prije posjete prijateljima, prije polaska u školu, šta ih sve očekuje, prihvatanje obaveza vezanih za školu, ponašanje u školskom prostoru, prema drugarima, učiteljima..
Prenesite osnovne komunikacijske vještine na svoje dijete:
- govorite pravilno, nemojte tepati
- gledajte djecu u oči, tako uspostavljate osjećaj povjerenja
- govorite polagano i jasno
- poslušajte djecu, oni žele da Vam se obrate
- budite primjer: ne psujte, ne budite ironični, ne vičite, ne svađajte se. Dopustite neslaganja – potičite svoju djecu da izraze svoje mišljenje, pomozite djeci da iskažu svoja osjećanja
- naučite dijete da radi na zadacima koji su primjereni njegovoj dobi. Imajte povjerenja u njegove sposobnosti, pa će i ono samo imati povjerenje u sebe, te će steći osjećaj lične vrijednosti
- mislite da se podrazumijeva da volite svoje dijete, ali da bi to ono znalo, svakodnevno iskazujte djetetu ljubav-mišlju, riječju, djelom
- pomilujte dijete, držite ga u krilu, neka osjeti da je voljeno i zaštićeno. Recite djetetu koliko ste sretni što ga imate i kako ga volite takvo kakvo je, sa svim manama i vrlinama i da na svijetu nema savršenih, jer svi imamo i mane i vrline
- trudite se da uskladite svoje stavove u odgoju sa bračnim drugom i kada vam nije pravo uzdržite se pred djetetom komentara
- kvalitetno se bavite svojim djetetom, posvetite mu se, pričajte, pjevajte, smijte se zajedno
- nemojte da Vam dijete bude ventil zbog lošeg radnog dana
- koristite svaku situaciju da pohvalite dijete kada to ono zaslužuje. Postoji 1001 način da to učinite, ali jedan je najbolji kada dijete u Vašem pogledu, osmijehu, zagrljaju osjeti da ste sretni zbog njega, da se radujete i da Vam to puno znači, to je veći poklon djetetu od skupe igračke za koju ćete možda dati veći dio svoje mjesečne ušteđevine.
HRABRO!
VI TO MOŽETE SAMO ODLUČITE DA HOĆETE… VAŠE DIJETE TO ZASLUŽUJE.
- Pitajte dijete za njegovo mišljenje, jačajte mu sposobnosti komuniciranja ali i tražite savjet od njega, šta bi uradio da je na Vašem mjestu.
- Dogovarajte se o svemu sa djetetom, o uređenju sobe, radnom stolu, naka učestvuje u kupovini prvih olovaka, sveskica, ruksaka. Ponekad kada njegov zahtjev nije realan, jasno objasnite u čemu je problem: preskupa igračka, ruksak neprimjerene veličine za mala leđa i sl., ali uvijek dajte objašnjenje. Stavite se u ulogu djeteta, da Vam neko odbaci zahtjev bez objašnjenja, kako bi se tada osjećali. Uređenje radnog prostora prvačića neka bude zajednički posao, dopustite da se čuje i poštuje bar neka želja djeteta, jer ono će tu, svakako, da provodi vrijeme, pa neka mu je to ugodno.
- Napravite mali ugovor o radu sa djetetom, kada krenu prve školske obaveze. Neka bude jasan i preciziran, bez nepotrebnih detalja, ali da je u funkciji tj. da ga se obje strane pridržavaju i dijete i roditelj. Ugovor mora biti na vidnom mjestu i svakodnevno provjeravan dok se ne steknu radne navike.
- Čak i kada ste samo zainteresirani za rad svog djeteta, ono je ponosno i lakše uči kada zna da je do njegovog rada nekome stalo.
- Naučite dijete da postoje neke tajne, koje će biti samo Vaše, to će osloboditi Vaše dijete da Vam se obrati sa svojom tajnom i da je podijeli sa Vama.
- Nemojte nikada školu vezivati za negativne stvari, prije nego što je ono samo upozna, npr.: ”Možeš još malo, ali kad pođeš u školu tamo nećeš moći, ili gotovo ti je sa igračkama, još malo pa nećeš imati vremena za igru…” Ispričajte djetetu neku zanimljivu situaciju iz svog školskog života, vezano za sami početak školovanja, za simpatiju, dosjetku, nemojte nepotrebno uljepšavati. Školu treba prikazati onakvom kakva jeste, bez uljepšavanja i nagrađivanja.
- Da li se Vama ili Vašem bračnom partneru sviđa kada dijete kaže: “Ali moja učiteljica kaže…” ne svaki put sigurno, ali je jako važno da se složite sa željom Vašeg djeteta da poštuje učiteljicine riječi, jer se tada gradi poštivanje autoriteta.
- Djeca uče procesima imitacije i identifikacije, ako imaju priliku da vide roditelje kako čitaju, pokušat će da ih imitiraju, zato zajedno sa djecom listajte enciklopedije, čitajte zanimljive stvari, povezujte zanimljivosti, neka vam slikovnice budu na dohvat ruke, potičite dijete da pita, traži interesantno, objašnjava…
- Dijete treba postepeno preuzimati obaveze u porodici, da svakodnevno obavlja neke sitne poslove, te da tako neprimjetno prelazi iz igre na ozbiljan rad, zadaće i učenje.
- Nije dovoljno dijete samo uvjeravati o potrebnom radu, nego ga treba usmjeravati da to čini bez sentimentalnosti i popuštanja. Bolje je desetak puta, ako je to potrebno pokazati kako se radi, nego raditi umjesto djeteta, jer se radne navike ne stječu gledajući, nego radeći.
Učenik treba biti samostalan, a nesamostalnost je posljedica pretjerane ljubavi prema djetetu ili posljedica nepotrebnog potcjenjivanja djetetovih mogućnosti. Afirmacija i potvrđivanje vlastitih vrijednosti jedan je od preduvjeta cjelovitog razvoja djeteta, međusobnog uvažavanja u grupama djece, konstruktivnog rješavanja sukoba među djecom. Roditelji treba da upoznaju snage i sposobnosti svoga djeteta da ih razvijaju i podstiču. Treba imati povjerenja u svoje dijete.
VAŠE DIJETE TO ZASLUŽUJE!
SRETNO RODITELJI!
PRIJEDLOZI ZA RASTEREĆENJE ŠKOLSKE TORBE
U SKLADU S PEDAGOŠKIM STANDARDIMA TEŽINA ĐAČKE TORBE NE SMIJE BITI VEĆA OD 10% OD UKUPNE TEŽINE DJETETA. STOGA SMO NA SASTANCIMA UČITELJA/ICA RASPRAVLJALI KAKO RASTERETITI I NAŠE UČENIČKE TORBE I ZAKLJUČILI SLJEDEĆE:
- TORBE BEZ PRIBORA, SVESKI I KNJIGA SU TEŽINE OD 300G DO 1,5KG
- TEŽINA KOMPLETA UDŽBENIKA I SVESKI SE KREĆE OD 1350 G (U PRVOM) DO MAKSIMALNO 3,5 KG.
ZATO PREDLAŽEMO:
- DJECI TREBAMO KUPOVATI ŠTO LAKŠE TORBE
- TREBA KUPOVATI SVESKE TANKIH KORICA
- KUPOVATI PRAKTIČNE I JEDNOSTAVNE PERNICE I OSTALI ŠKOLSKI PRIBOR, A NE MODERNE
- U ŠKOLI OSTAVLJATI RADNE SVESKE
- U ŠKOLI OSTAVLJATI UDŽBENIKE ZA MUZIČKU I LIKOVNU KULTURU
- DONOSITI SAMO ONO ŠTO JE PREMA RASPOREDU
DUGOROČNA RJEŠENJA KOJA IZISKUJU FINANSIJSKU PODRŠKU MINISTARSTVA SU:
- NABAVKA ŠKOLSKIH ORMARIĆA
- ŠTAMPANJE UDŽBENIKA SA RADNIM LISTOVIMA U NJIMA